sunnuntai 16. kesäkuuta 2013

Connection lost -kisa treenit-

Torstaina illalla mulla oli siis kisoihin valmistava tunti Jetillä Uusmattilassa, ja todellakin, meiltä puuttu sinä päivänä kommunikaatio täysin. En tiiä, jotenki en vaa onnistunu mukautuu hevoseen, ehkä mul oli jotenki takaraivos se miten ratsastan Susua tai jotai. Jokatapaukses, sillon ei vaa toiminu ja kieltoi tuli enemmän ku laki sallii :P Jetti on vielä sellanen, et se ei yhtää varota ku se kieltää, se on ihan tollee vaa seis. Siin jää miettimää et mikäköhän varvas mulla oli täl kertaa väärää suuntaa ku herra ei kyenny hyppäämää :P Kiellot ei ollu mitenkää pahoja, enkä ollu lähelläkää tippumassa niistä, eniten muo alko vaan ärsyttämää se ite tilanne ja  rupes pikkuhiljaa nolottaa, et jumalauta, mä oon ratsastanu kaheksan vuotta ja en saa yhtä vaivasta hevosta hyppäämää ku satunnaisesti ! :P Ehkä noita huonoja päiviä on kaikilla, harmi vaan että jäi niin huonot fiilikset siitä tunnista.

Alotettiin tunti itsenäisellä ravi- ja laukkaverkalla, minkä jälkee alettii hyppäämää lainetta ja lankku-sarjaa pari kertaa. Lankkujen väliin tuli sujuvat viis laukkaa, kerran meinas tulla vahingossa neljällä, ja kun Jetti ei viitsiny venyä esteelle, ni siihen tuli kielto. Toi kielto tuli ainakin siis ihan omasta mokasta. Mulle nostettii aina parin kerran jälkeen siitä 60 sentistä 80 senttiin, koska olin menossa hyppäämään kisoihin sen 70 cm.








Tolle esteelle tuli vähän hassu hyppy, ku jouduin sarjan välissä ratsastamaan aika reilusti eteen, ja esteen jälkeen piti kääntyä melko tiukasti vasemmalle. Siks mulla on itelläniki vähä jännä istunta o.O
 Sen jälkee ruvettiin tulemaan pysty-okseri sarjaa, missä oli kahen laukan väli. Hyvillä kerroilla sain ratsastettua välin tosi nätisti ja hypyt oli kivoja, mutta noillekki tuli siis töksäiltyä pari kertaa :P






Seuraavaks vuorossa oli "erikoisesteet" eli kaks eri näköstä lankkua, mitkä hypättii yksittäisenä. Neon-väriselle lankulle tuli yks kielto, mutta kapee liekki-portti meni joka kerta ihan puhtaasti (y)









 Vikaks hypättiin pysty-okseri sarja ja erikoiset putkeen ja vähän isompina, se sujuki jo sitte paremmin ja kieltoja tuli varmaanki just se yks jos ollenkaan.




 Ihan lopuks hyppäsin vielä pysty-okseri sarjan kerran 95 senttisenä ja se meni ihan nätisti putkeen (:

katon alaspäin o.O
 Loppuverkassa yritin ratsastaa Jettiä pitkälle kaulalle ja reilusti eteen alas, ja sain jättiläistä taivuteltua ihan kohtuu hyvin ! (y)





 Ennen mun tuntia Essi hyppäs itsenäisesti Inkan ponilla Mangolla, ja kävin lopuks selässä kokeilemassa kuinka iso mä poneille jo oikeen oon, ja eihän toi nyt ihan pahalta näyttäny ! ;) Ehkä mun ponivuodet on silti ikäväkyllä jo vähä ohi :P Tai no siis ne on loppunu jo vitos luokan jälkeen, koska oon aina ollu tosi pitkä :D

Itehän oon sen 175 cm tooosi pitkillä jaloilla ja poni vaan 138 cm, mut ei toi nyt ihan järkyttävältä näytä o.O

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti